Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Nieuwsforum > Medianieuws

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 10-10-17, 12:09
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Ik moet Penthe hier wel gelijk in geven dat een losse (sat) tuner ook mijn voorkeur heeft, ik heb een Philips UHD tv (CDS en Ziggo gecertificeerd) met een hybride tuner.
Maar b.v. het sorteren van een paar duizend satellietzenders is een ramp, dat gaat met een E2 ontvanger toch echt wel beter. En niet te vergeten op een tv kun je geen softcam gebruiken, dat is voor mij het grootste nadeel.
Je bent dus bij een tv altijd gebonden aan een ci module voor de gecodeerde zenders. Ik gebruik de ingebouwde sat ontvanger van mijn tv alleen voor de Duitse/Engelse fta zenders, naast mijn dvb-c Ziggo zenders waar ik een @Smid ci module voor in heb zitten.

Laatst aangepast door Lampje : 10-10-17 om 12:12
Oud 10-10-17, 12:21
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Lampje
Maar b.v. het sorteren van een paar duizend satellietzenders is een ramp, dat gaat met een E2 ontvanger toch echt wel beter. En niet te vergeten op een tv kun je geen softcam gebruiken, dat is voor mij het grootste nadeel.
Mijn TV heeft fastscan ik hoef helemaal niets te sorteren daar heb ik geen E2 ontvanger voor nodig. Ook het nut van een softcam ontgaat me volledig dat was een jaar of 10 geleden nuttig.
Oud 10-10-17, 14:20
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Mijn tv heeft ook fastscan maar dat is niet mijn zender volgorde, en als ik zenders wil toevoegen is dat een heel gedoe, met een E2 ontvanger is dat erg simpel.
En met een softcam kan ik meer coderingen ontvangen dan met die lamme gepairde cds module, en als ik die er in zou zetten heb ik geen ci slot meer over voor mijn Ziggo ci module. Met een softcam (lees oscam) heb je die beperking niet.

Laatst aangepast door Lampje : 10-10-17 om 14:24
Oud 10-10-17, 15:49
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Hier gaan we weer....
De voorkeur van Lampje en Penthe doen helemaal niets ter zake. De meeste mensen willen het eenvoudig houden dus hoeven ook geen 4 satellieten te ontvangen. Eén of twee is voor de meeste mensen voldoende.
Oud 10-10-17, 15:57
grondstof grondstof is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-02-09
Standaard

De voorkeur van Lampje en Penthe doen helemaal niets ter zake? Een vreemde opstelling voor in een forum waar ieder zijn mening gerespecteerd zou moeten worden. aart44 heeft ook een mening maar die wordt niet genoemd, beetje met 2 maten meten vind ik dat.
De 1 houd van een geordende lijst, de ander maakt het niet uit, dat moet gewoon gemeld kunnen worden.
Oud 10-10-17, 17:08
Luctor et Emergo Luctor et Emergo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-02-11
Standaard

Ik kraak niemand af, laat dat duidelijk zijn.

Ik werk met:

NanoXX 9800HD,
Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB,
Alles draaiende dmv USALS met Stab Italia HH100.

Bij bepaalde nieuwe zenders moet ik de freq en symb handmatig instellen, daar komt nog bij dat ik heel veel satellieten (57E t/m 15W) kan ontvangen.

Ik zal dus nooit tevreden zijn als ik mijn ontvanger er tussen uit haal. (en ik gebruik softcam)

Nogmaals, ik kraak niemand af, ieder zn meug.

Laatst aangepast door Luctor et Emergo : 10-10-17 om 17:11
Oud 10-10-17, 18:11
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Citaat:
Dit staat er vandaag in Totaal TV

Joyne husselt transponders weer om
Daar gaat het topic eigenlijk over maar het lijkt mij dat er hier weinig of geen Joyne klanten zijn die gedupeerd zijn.

Dan gaan we over tot onze voorkeur te uiten inclusief ikzelf over van alles en nog wat fastscan ci modules en softcams .
Oud 10-10-17, 19:24
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

@Aart44, een beetje boter op je hoofd? Je begon er anders zelf over:
Citaat:
Er zijn de laatste jaren steeds meer TV,s die gewoon geschikt zijn voor DVB-T DVB-C en DVB-S daar zit een hybridge tuner in.
Zelf gebruik ik die ook en ben er tevreden over.
Maar als ik het goed begrijp maakt het jou niet uit dat je liever een losse ontvanger gebruikt en dus meerdere stroomvreters hebt en altijd met dubbele afstandsbedieningen moet werken of je moet daar weer een oplossing zoiets als een Logitech Harmony voor kopen.

Overigens zijn er veel mensen die zeggen een los "kastje" te huren van de provider terwijl ze een moderne TV hebben met een DVB-C tuner die weten niet dat ze dat losse ding meestal een Horizon box helemaal niet nodig hebben.
Oud 10-10-17, 23:12
Luctor et Emergo Luctor et Emergo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-02-11
Standaard

Ik stel voor aan de mods om hier een slotje op te gooien;
Ik ben volkomen onpartijdig vwb de mensen die een CI in hun TV willen plaatsen (en dan maar 4 sats willen ontvangen dmv de Fastscan van CDS) en ik begrijp de mensen die gewoon wat meer willen ontvangen, en wat willen sleutelen aan nieuwe freqs.

Even goede vrienden allemaal!
Oud 10-10-17, 23:54
Penthe's Avatar
Penthe Penthe is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 28-04-11
Standaard

Onpartijdig en toch een slotje vragen? Je lijkt de politiek wel, die snoeren ook mensen hun mond als het ze niet aanstaat.

Je wilt mensen niet voor de kont schoppen maar toch doe je dat soms wel juist door het zogenaamd niet te willen doen.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 20:53.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine