Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring Mediaguard CI module

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 26-07-17, 12:49
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Het gaat specifiek over deze transponder zelf heb ik de laatste paar weken ook last maar dan op andere transponders waar NPO 1 op zit 12188 altijd als ik net de TV heb aangezet dan krijgt de smartkaart een update soms twee keer achter elkaar ik krijg dan een stilstaand beeld wat soms een paar minuten duurt.
Je zou dat eens in de gaten kunnen houden de updates voor de kaart komen ook op 11856.

Nu kan ik me herrineren dat dat een paar geleden ook al zo was toen zijn ze waarschijnlijk gestopt met de kaart op die manier te updaten en is het een hele tijd goed gegaan.
Bij mij is het een Loewe TV met een Aston 1.07 ci module.

Laatst aangepast door aart44 : 26-07-17 om 12:50
Oud 26-07-17, 13:01
Hsd Hsd is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-02-11
Standaard

Dat blijft ook steeds mijn uitgangspunt. Op 6 juli is er iets gewijzigd waardoor mijn TV opeens problemen heeft met de zenders op deze ene specifieke transponder.
Toegegeven, het is mijn TV die de problemen heeft terwijl andere TV's geen last hebben, echter tot 6 juli heeft mijn TV (en die van anderen) sinds de aanschaf in 2010 probleemloos gefunctioneerd, ook alle andere zenders op alle andere transponders doen het goed.
Gelukkig deelt CD mijn standpunt hierin, wat de diverse leden op dit forum ook zeggen.
Ik wacht rustig af waar CD mee komt.
Oud 26-07-17, 20:06
MarkviaSat MarkviaSat is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 15-07-17
Standaard

Zojuist van de Klantenservice van CD per email gekregen:

U heeft op uw module de laatste versie en ondanks dat de module wel verouderd is zou dit het probleem niet mogen zijn.

Het blijkt dat andere klanten zelfs met de nieuwere versie dit probleem ook ondervinden. Dit lijkt begonnen te zijn nadat de RTL en SBS zenders hun codering recentelijk hebben veranderd.

Hier blijken ci modules samen met onder andere samsung televisie problemen mee te hebben waardoor deze tijdens het zappen blijft hangen en na bepaalde tijd toch schakelt. Dit is zeer vervelend en wij zijn bezig het exacte probleem te vinden en hier een oplossing voor te vinden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Oud 27-07-17, 09:51
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

nou ik heb alle versies van de cds modules ,en alleen de witte werkt goed ,waarom dat geklooi met iedere keer modules ,lever eens een module met een sterke chip die altijd geupdated kan worden, of wil men bij cds de verkoop van modules afdwingen of ontmoedigen ,want ze moeten van de EU met een smartkaart kunnen werken maar daar willen ze eigenlijk af.Dus dan doen ze dit
Oud 10-08-17, 15:04
Hsd Hsd is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-02-11
Standaard Probleem CI module met Samsung TV transponder 11856

Bij mij lijkt vandaag (10-08-2017) het probleem verdwenen te zijn.

Zojuist ook gebeld door CD. Ze zijn er vandaag mee aan het sleutelen en weten ongeveer waar het zit. De oplossing is mogelijk nog niet permanent.

Laatst aangepast door Hsd : 10-08-17 om 15:16
Oud 10-08-17, 15:24
MarkviaSat MarkviaSat is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 15-07-17
Standaard

Ja ik ben zojuist ook door de klantenservice van CD gebeld met de vraag of het probleem nu is opgelost. En inderdaad het probleem is nu weg!

Volgens de servicedesk medewerker is er in overleg met Samsung iets aan de instellingen van de RTL zenders gewijzigd waardoor Samsung's oudere ontvangers/TV's nu minder moeite met de decodering zouden hebben (vrij vertaald).

Men gaat waarschijnlijk nog verder sleutelen aan de codering. Op de website van CD is er nu ook een storingsmelding van dit probleem.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 02:50.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine